Wednesday, April 23, 2014

Kursus Latihan Khas - Pendawaian Elektrik (Asas)

Sorotan Peristiwa

Maklumat kursus :

Nama Kursus : Pemasangan Pendawaian Eektrik (Peringkat Asas)
Tarikh : 19 - 20 April 2014 (Sabtu & Ahad)
Masa  : 8.30 pagi - 5.00 petang
Tempat : Bengkel Pendawaian Elektrik Kolej Komuniti Bukit Beruang Melaka (KKBBM)
Bilangan peserta : 11 orang

Tenaga Pengajar :
1. MD EMRAN BIN SAIDI
2. SAHARIZAN BIN CHE MAT

Penyertaan dari kalangan kakitangan awam, pekerja industri/swasta dan graduan IPT. Rata-rata dia orang semua tiada asas elektrik. Didorong dengan rasa minat dan kesungguhan untuk menimba ilmu terutama dalam bidang pendawaian elektrik, mereka sanggup meluangkan masa dan mengorbankan cuti hujung minggu selama 2 hari berkursus di KKBBM.

Objektif Kursus :

1. Memberi pendedahan asas berkaitan pendawaian elektrik
2. Melakukan proses pemasangan pembuluh pvc (satu fasa)
    i. Mengukur, menanda dan memotong pembuluh pvc mengikut ukuran yang ditetapkan
   ii. Membengkokkan pembuluh pvc 90 dan 135 darjah
  iii. Memasang dan melengkapkan pembuluh pvc mengikut susunatur pada papan pendawaian (wiring bay)
3. Mendawai dan memasang alat tambah mengikut litar pendawaian dan jugha susun atur pada papan pendawaian
4. Melakukan kerja-kerja pendawaian mengikut peraturan ST






GALERI SEPANJANG KURSUS













TAHNIAH kepada semua peserta yang telah dapat menamatkan kursus dengan jayanya. Semua peserta dapat menyiapkan tugasan kerja pendawaian dengan cemerlang. Syabas!!!! Anda semua hebat!!!!!

Antara respon segera dari para peserta selepas tamat kursus....
Semoga perkongsian ilmu ini akan dapat memberi manfaat kepada semua....




21 comments:

  1. Assalaamu'alaikum,

    Bila lagi kursus akan dijalankan. Saya berminat.

    ReplyDelete
  2. bile lgi ade kursus camni, saya berminat jgak.........

    ReplyDelete
  3. Sy sgt berminat menyertai kursus ini..sila berikan info pd gmail sy..apizglocal@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Saya berminat untuk mengikuti kursus wiring. Boleh emelkan kepada saya maklumat mengenai kursus yang bakal dijalankan kepada nasrahmy@yahoo.com. Terima kasih

    ReplyDelete
  5. Saya berminat utk menghadiri kursus ini..boleh PM saya bila kursus yg terdekat akan diadakan..rosli_bakri@yahoo.com.terima kasih.

    ReplyDelete
  6. Saya berminat untuk mengikuti kursus wiring. Boleh emelkan kepada saya maklumat mengenai kursus yang bakal dijalankan kepada MBAMINUDIN@YES.MY. Terima kasih

    ReplyDelete
  7. Ade lagi ke kursus ini? Ctc saya 01118631977

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emailkan detail kursus dan number untuk fihubungi...faizulaziz1977@gmail.com

      Delete
  8. Kursus ni ada lagi tak? Saya berminat untuk menyertai kursus ni.

    Ahmad Kamal
    012-5799709
    ahmad,kamal.isa@gmail.com

    ReplyDelete
  9. Salam tuan/puan,
    Saya amat berminat menyertai kursus seperti ini.sila maklumkan kepada saya sekiranya ia akan diadakan pada masa terdekat melalui email staffdnapj@ gmail.com

    ReplyDelete
  10. Salam tuan/puan,
    Saya amat berminat menyertai kursus seperti ini.sila maklumkan kepada saya sekiranya ia akan diadakan pada masa terdekat melalui email staffdnapj@ gmail.com

    ReplyDelete
  11. Salam tuan/puan..boleh sy dptkn kursus pendawaian elektrik ini, sy berminat bole hubungi sy segera Wan Aifarizal no 0126660885 email espritwan@gmail.com

    ReplyDelete
  12. Salam tuan/puan..boleh sy dptkn kursus pendawaian elektrik ini, sy berminat bole hubungi sy segera Mohd Adam no 0124722246 email.

    ReplyDelete
  13. Salam, saya berminat menyertai kursus tuan. Boleh wassap/call sy 013-9944763 Faiq.Terima kasih

    ReplyDelete
  14. Salam, saya berminat menyertai kursus tuan. Boleh wassap/call sy 013-9944763 Faiq.Terima kasih

    ReplyDelete
  15. Saya berminat untuk menyertai kursus ini. Jika ada lagi boleh email saya faraharissa2@gmail.com . terima kasih

    ReplyDelete
  16. Salam, saya berminat untuk mengikuti kursus.Boleh email sy jika ada kursus sperti ini diadakan. muhammad334605@yes.my

    ReplyDelete
  17. Sebarang pertanyaan untuk kursus pada tahun 2018 boleh hubungi Mr.Jaya - 0127624480

    ReplyDelete
  18. JOM SERTAI KAMI….
    “KURSUS PENDAWAIAN ELEKTRIK FASA TUNGGAL !!!”
    - Basic Level -
    HARGA PROMOSI !!!!
    .
    .
    .
    Kelas yang akan di jalankan untuk 2 hari (Sabtu & Ahad)….
    MASA : Bermula jam 8.30 am hingga 5.00 pm …
    *Tarikh kursus yang terhampir adalah pada 28 & 29 April 2018 (Sabtu & Ahad)
    .
    .
    Tempat kursus... :
    ADV Innovation Center,
    Jasin Bistari
    (Belakang Mydin Jasin)
    .
    .
    Kursus ini terbuka kepada semua lapisan komuniti lelaki dan wanita, pekerja industri, belia-belia, pelajar IPT @ ILK dan juga pelajar-pelajar sekolah …
    .
    Kursus dijalankan secara teori & praktikal … Bahan Kursus disediakan.
    .
    Bahasa Penghantar adalah Bahasa Malaysia
    .
    .
    KADAR YURAN KURSUS
    * RM 100.00 sahaja (Harga Promosi)
    * Harga akan kembali kepada harga asal …RM300.00
    .
    .
    Rebut peluang HARGA RUNTUH kami.....
    .
    .
    Oppssss..... lupa nak bagi tau..... HARGA PROMOSI hanya
    sehingga bulan Mei 2018 SAHAJA....
    Selepas itu harga yuran kami kembali ke harga asal…..
    .
    Berminat dan ingin mendapatkan maklumat lanjut…
    Sila pm atau washap kami…...
    .
    Sila Klik -->> www.wasap.my/+60126103619/SayaNakKursusWiring
    .
    Jika maklumat ini bermanfaat sila LIKE & Share....
    https://www.facebook.com/advinnotech/

    ReplyDelete